mail
  • jdragisic@gmail.com
No comment
  • "čitam nedjeljni komentar koji jasno kaže, ko ne misli ovako, taj kleveće i laže"
    Johnny Štulić
Anketa
Tko lakše prođe kroz ušicu igle?



Domaće
Blog
subota, veljača 3, 2007
POMPOZNI izbor za osobu godine časopisa "Time", koji je u 2006. titulu dao korisnicima interneta, zvuči malo blesavo, posebno kad se uzme u obzir slučaj koji se zadnjih mjeseci odvija oko Youtubea i tvrtke Viacom, a koji je u medijima prisutan nešto više od tjedan dana.

Naime, Vicaom, tvrtka koja pod svojim okriljem ima mnoštvo medijskih kuća, kao što su MTV ili Comedy Central, prije malo više od tjedan dana zatražila je od Youtubea da sa svoje stranice makne dio materijala koji stoji pod zaštitnim znakom tvrtke. Uglavnom se radilo o video-clipovima emisije "The Daily Show", jednog od popularnijih američkih humorističkih talk-showova.

Youtube je pristao na to, ali onda su se dogovorili da će se materijal ipak moći prikazivati, samo pod određenim uvjetima. U utorak je dio materijala vraćen. Nije, doduše, bio potpisan nikakav ugovor, ali taj časni stisak ruke Youtubea i Viacoma (dva medijska magnata) bio je dovoljan blogerima (onima, jelte, koji su titulirani osobom godine) da kažu kako "pametne tvrtke ipak znaju kako od servisa kao što je Youtube ipak imaju više koristi nego štete".

No, niti vuk sit, niti ovce na broju, pa je Viacom ipak odlučio da Youtube nije dovoljno filtrirao prikazivanje zaštićenog materijala i jučer je zatražio od Googleove najnovije akvizicije da "promptno makne oko 100 000 video-clipova sa stranice". Usto, Youtube će u budućnosti morati detaljno filtrirati svoju stranicu da bi osigurao kako se Viacomov zaštićeni materijal ne pojavljuje na njoj.

Gospoda iz Vicaoma (tvrtke koja godišnje generira promet od oko 10 milijardi dolara), eto, "žale što nisu mogli nastaviti suradnju s Youtubeom, čija je strastvena publika pomogla promociji mnogih Viacomovih emisija".

Google je pri kupnji Youtubea priredio vrlo pristojan iznos upravo za rješavanje ovakvih stvari, i one jesu bile očekivane, ali sam razvoj situacije pokazuje da je prikazivanje interneta kao potpuno slobodnog medija ipak blago navlačenje vune preko očiju korisnika.

Iako internet jest slobodan što se tiče kontrole informacija, budući da je prevelik da bi ga se potpuno kontroliralo (što će vjerojatno ostati konstanta), kad se radi o novcu i popularnosti, priča je malo drukčija. Youtube malo-pomalo prijeti postati nova verzija Napstera, stranice preko koje se prije nekoliko godina besplatno skidala glazba, e da bi se glazbenici i produkcijske kuće sjetile da to baš ne bi trebalo proći bez njihovog udjela, pa je krenuo niz sudskih tužbi, koje su u mnogim zemljama rezultirale i donošenjem zakona o zaštićenom materijalu. Krnja, zakašnjela i našim prilikama prilagođena verzija takvog zakona je i onaj nedavno potpisani Sporazum ZAMP-a i Hrvatske gospodarske komore o autorskim pravima.

Youtube još uvijek čeka svog Larsa Ulricha koji će pokrenuti križarski rat protiv "Osobe godine". Doduše, pravila igre su se donekle promijenila, pa Youtube s nekim tvrtkama već ima ugovore o dozvoli prikazivanja njihovog materijala, ali sve veći broj onih koji mu stavljaju zabrane pokazuje da "Osoba godine" (inače, proglašena od strane časopisa kojeg posjeduje medijski magnat Rupert Murdoch) i "Web 2.0" ipak nisu toliko jaki da se suprotstave copyrightu.
jovandragisic @ 12:23 |Komentiraj | Komentari: 5 | Prikaži komentare
De bello blogico
  • Izdajnik, dezerter, križar, strani plaćenik, judeomason, petokolonaš, kokošar, čunjokradica, forokradica
Arhiva
« » sij 2018
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Strano
Brojač posjeta
89161
Index.hr
Nema zapisa.